شرکت ها

اشتراک گذاشته شده با :

اخبار تکنولوژی

اولین شرکت خصوصی آمریکایی احتمالا به زودی عازم ماه
اولین شرکت خصوصی آمریکایی احتمالا به زودی عازم ماه
شرکت فضانوردی خصوصی «مون اکسپرس» به زودی اعلام خواهد کرد که آیا مجوز رگولاتوری دولت ایالات متحده آمریکا را برای ارسال سفینه فضایی به ماه دریافت کرده یا خیر. اگر این مجوز صادر شود، کمپانی فوق اولین شرکت خصوصی خواهد بود که اجازه پیدا می کند سفینه فضایی خود را از مدار زمین فراتر برده و به دنیای جدید سفر نماید. «مون اکسپرس» یک کمپانی خصوصی است که هدف درازمدت آن، معدن کاوی بر روی سطح ماه تعیین شده. آنها در اولین گام خود قصد دارند به سطح تنها قمر زمین سفر کنند و بدین منظور، ماه نورد 9 کیلوگرمی با نام MX-1 را برای پیمایش سطح این کره طراحی کرده اند. لازم به ذکر است MX-1 یکی از شرکت کنندگان مسابقه بین المللی Google Lunar X Prize بوده و هدف آن، ارسال اولین فضاپیمای خصوصی به کره ماه عنوان شده. اما کمپانی های حاضر در این رقابت نیاز به مجوزهای قانونی و دولتی برای اجرای پروژه دارند، زیرا تا به امروز فقط سازمان های دولتی اجازه داشتند به کره ماه یا دیگر سیاره ها قدم بگذارند. ظاهراً کسب مجوز در این زمینه به راحتی میسر نیست، زیرا دولت آمریکا باید به تعهدات خود در زمینه معاهده بین المللی «پیمان فضایی ماورای جو» نیز پایبند باشد. طبق این معاهده، کشورهای جهان نمی توانند به دلخواه اقدام به انجام عملیات های فضایی و کاوش سطح دیگر کرات آسمانی نمایند. در پاسخ به این وضعیت، شرکت «مون اکسپرس» راه حل موقتی را در پیش گرفتند. آنها برنامه عملیاتی خود را به «اداره هوانوردی فدرال» ارائه کرده و نشان دادند که پروژه آنها هیچ منافاتی با معاهدات بین المللی ندارد. بدین ترتیب، کمپانی فوق امیدوار است به زودی مجوز انجام عملیات را دریافت نماید. در صورت موفقیت Moon Express، راه برای بقیه شرکت های فعال در این زمینه نیز هموار خواهد شد. در این بین می توان به کمپانی مشهور SpaceX اشاره کرد که قصد دارد در سال 2018 به کره مریخ سفر کند، و قطعاً به مجوزهایی مشابه برای انجام این سفر فضایی نیاز خواهد داشت.

شرکت NEC و ابداع راهکار جدیدی برای سیستم های احرا…
شرکت NEC و ابداع راهکار جدیدی برای سیستم های احرا…
در حال حاضر تلفن هوشمند از طریق چند راه مختلف می تواند هویت کاربر خود را شناسایی کند. متداول ترین راه، استفاده از حسگر اثر انگشت است در حالی که برخی موبایل ها نظیر پرچمداران لومیا، از سنسور شناسایی عنبیه چشم کاربر استفاده می کنند. امروز ولی شرکت NEC خبر از تکنولوژی دیگری می دهد که موبایل، می تواند از طریق فرُم اختصاصی گوش هر شخص، هویت او را شناسایی کند. نحوه طنین انداز شدن یک آوا در گوش هر شخص متفاوت است. این طور که مشخص شده، نحوه طنین انداز شدن یک آوا در مجرای گوش اشخاص پروسه ای است که به اشکال مختلف انجام شده و برای هر شخص متفاوت است. شرکت ژاپنی NEC ایربادهایی را توسعه داده که دارای میکروفون هم هستند و توسط همین میکروفون، نحوه طنین انداز شدن آوا را در گوش کاربر مقیاس گیری نموده و او را شناسایی می کنند. نکته جذاب این تکنولوژی، این است که پروسه شناخته شدن کاربر و احراز هویت او، کمتر از یک ثانیه زمان می برد و در ۹۹ درصد موارد نیز عملکرد صحیحی دارد. «شیگکی یاماگاتا» (Shigeki Yamagata) یکی از مدیران ارشد NEC در رابطه با این تکنولوژی می گوید:‌ «اسکن مجرای گوش، به گونه ای عمل می کند که نیاز نیست خود کاربر، بخشی از بدنش را در برابر اسکن ها قرار داده و سپس عملیات احراز هویت انجام شود. این سیستم به گونه ای کاملا طبیعی عمل نموده و در هنگام حضور در محل کار، شخص می تواند ایرباد را درون گوش خود قرار داده، احراز هویت شود و به مکالمه بپردازد.» NEC امیدوار است این تکنولوژی تا سال ۲۰۱۸ به شکل تجاری، در گجت ها مورد استفاده قرار گیرد. البته اینطور که به نظر می رسد، شرکت یاد شده تکنولوژی مورد بحث را توسعه می دهد تا در زمان های خاص از آن استفاده شود؛ برای مثال، زمانی که یک شخص تصمیم دارد مکالمه تلفنی محرمانه ای با شخص دیگری داشته باشد. بر همین اساس، NEC اشاره نکرده که تکنولوژی توسعه یافته از سوی او، اینک قادر است جایگزین سنسورهای شناسایی اثر انگشت در موبایل های امروزی شود.
با Scarlet-W آشنا شوید؛ دوربین تازه شرکت Red با ق…
با Scarlet-W آشنا شوید؛ دوربین تازه شرکت Red با ق…
به لطف دوربین جدیدی که توسط شرکت Red معرفی شده، دیگر فیلم برداری و ساختن آگهی های بازرگانی با کیفیتی مشابه به آثار دیوید فیشر (کارگردان مطرح آمریکایی) و پیتر جکسون فیلم ساز سرشناس اهل نیوزیلند یک رویا نخواهد بود. شرکت رد چندی پیش دوربین Scarlet-W و مدل تک رنگ آن را با قیمت 9950 دلار معرفی کرد که قادر است به لطف حسگر اختصاصی دراگون خود (محصول شرکت Red) تصاویری با کیفیت 5K و فرمت RAW و همچنین 2K ProRes بگیرد. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید. این دوربین یک کیلو و نیمی همچنین می تواند در حالت فیلم برداری 5K واید، تصاویر اسلو موشن را با نرخ 60 فریم بر ثانیه، در حالت 4k با نرخ 150 فریم بر ثانیه و با رزلوشن 2K با نرخ 300 فریم بر ثانیه ضبط کنند. مدل معرفی شده چیزی مابین مدل گران 6K Epic است که با برچسب قیمت 29 هزار دلاری در ویترین فروشگاه ها خودنمایی می کند و همچنین مدل اخیرا معرفی شده Raven که قیمتی برابر با 5950 دلار دارد. Jared Land یکی از مدیران شرکت Red در مصاحبه اش با نشریه ای به نام No Film School اعلام داشت که Raven برای استفاده همراه با پهپادها طراحی شده در حالی که  Scarlet-W یک دوربین اقتصادی با کارکردهای معمول است. وی در ادامه اظهار داشت: همه دوربین های ما [البته جدیدترین مدل ها] حسگر دراگون را در خود دارند تا فرایند قطع فیلم و چسباندن سکانس های مختلف به یکدیگر به بهترین شیوه ممکن انجام شود. گفتنی است که برخلاف مدل های قبلی، دوربین های سری اسکارلت قابلیت آپگرید شدن به مدل Scarlet-W را ندارند با این همه، مالکان حسگر اسکارلت دراگون قادر خواهند بود که با تخفیف 2500 دلاری یک پکیج کامل تجهیزات کانن یا نیکون (با قیمت 12000 دلار به جای 14500 دلار) را دریافت نمایند و همچنان مدل قبلی خود را هم داشته باشند. قیمت های تعیین شده قطعا با استقبال شرکت های تولید کننده فیلم و همچنین کمپانی های اجاره دهنده تجهیزات فیلم برداری روبرو خواهد شد، با این همه تردیدی نیست که دوربین الکسا از گروه Arri و دیگر مدل های آن بیشتر در صنعت ساخت فیلم محبوبیت و شهرت دارند.
رسما تایید شد؛ IBM شرکت استریم آنلاین ویدیوی Ustr…
رسما تایید شد؛ IBM شرکت استریم آنلاین ویدیوی Ustr…
هنوز ۲۴ ساعت از درز شایعاتی مبنی بر قصد IBM برای خرید سرویس استریم ویدیوی آنلاین Ustream نگذشته که این خبر به طور رسمی تایید شد. البته مبلغ این انتقال هنوز رسماً اعلام نشده،‌ اما حدس و گمان ها رقم ۱۳۰ میلیون دلار را به عنوان ارزش کلی Ustream بیان داشته اند. همانطور که دیشب برایتان گفتیم، این سرویس اینترنتی برخلاف Twitch بیشتر به دنبال جذب مشتریان حرفه ای و شرکت ها است. در نمایشگاه CES امسال برخی از کنفرانس های مطبوعاتی و مراسم های معرفی شرکت های بزرگ توسط همین سرویس پخش زنده شد. حتی مجموعه عظیمی چون NASA هم از مشتریان Ustream محسوب می شود. شما می توانید با پرداخت ماهیانه ۹۹ دلار از امکان ۱۰۰ ساعت پخش آنلاین ویدیو Ustream در کانال اختصاصی خود بهره مند شوید. حال باید منتظر ماند و دید که نظر IBM در مورد رویکردهای آینده این سرویس چه خواهد بود؛ آیا Ustream قرار است مثل سابق با هدف جذب کمپانی های بزرگ و کاربران تجاری فعالیت کند، و یا از این پس به عرصه رقابت با غول عرصه استریم آنلاین ویدیوی بازیخورها، یعنی Twitch خواهد پرداخت؟